Leopoldstrasse, Munchen

 

  

 

Paul Klee - Konstruktion des Geheimnisses

 

   

 

6. Hrvatski Triennale Akvarela

 

 

 

"Tehnika je uvijek kombinacija mogućnosti, a papir podloga koja, unatoč dojmu plitkosti koje imaju boje s vodenim vezivom, omogućava bezbroj kombinacija, vlastitog mučenja, upijanja i cijeđenja. Za razliku od platna koje posjeduje čvrstinu hridi i dobro podnosi svakojakve nanose i brisanja, adiranja i odiranja boje, papir je mekan i podatan u svom mazohizmu, a najbolje rezultate daje upravo u trenutcima izmučenosti. Akvarel je i sanjarenje i dominacija, baš poput veličanstvenih palača mongolskih osvajača ili pak španjolskih konkvistadora sagrađenima na krvi milijuna. Na ovoj izložbi vidimo mnoga lica ove umjetnosti. U klasičnim pejzažnim ostvarenjima vidimo pokušaje atmosferske perspektive i dojmove titravog i „snovitog“ pejzaža, do pokušaja veće čvrstoće i dubine stvorene toniranjem."

 

Gabriele Munter, Lenbachhaus, Munchen

 

She was an open-minded artist who embraced experimentation; many of her accomplishments have lingered in obscurity because her oeuvre has generally been studied through the narrow lens of her life and her relationship with Kandinsky. That is why the focus of attention has been almost entirely on her pictures from the "Blue Rider"years. Art lovers usually associate Münter’s name with German Expressionism, with Murnau and her home in the picturesque small town, now a museum dedicated to her and Kandinsky’s work. Yet Münter’s art was far more multifaceted, imaginative, and stylistically diverse than most people are aware.

With this exhibition of her art at the Lenbachhaus, we seek to offer a broader perspective on Münter’s creative output. We will ask questions of art history to highlight its complexity and distinctive qualities and suggest a fuller appreciation of her achievements. Her work as a painter, presented in various thematic sections, will be at the heart of the show: from classic genres such as the portrait and the landscape to interiors, abstractions, and her "primitivist" work, visitors will encounter Münter’s oeuvre in all its richness.

 

Akademie der Bildenden Kunste, Munchen

 

 

Interpretacija Kulturno-akademskog centra u Ivanovcu

(autor; akad.sl. Zdenko Radovanić, mag. sl.)

 

    

 

Turizam, kultura i umjetnost su postali lokalni i globalni faktori koji na suvremeniji način doprinose razvoju na mikro i makro ekonomskom planu, koji multiplikacijom, konverzijom, indukcijom, akceleracijom, proizvodnjom, volonterstvom, ambicijom i strukom potiču razvoj područja koja posjeduju temelje i znanje za razvoj, investiciju, zapošljavanje, dinamiku ubrzavanja razvijenosti regionalne i lokalne zajednice. Rapidan rast usluge i održivog razvoja stavljaju turizam i kulturu na istaknuto mjesto razvoja.

 

O umjetnicima slavonske zavičajnosti
( On the Artists of Slavonian Homeland )

 

 

Igor Zidić (ur.): Zbirka Hanžeković, katalog izložbe, Muzej likovnih umjetnosti, Osijek

 

"Osječanin Zdenko Radovanić (1967) najmlađi je umjetnik s kojim završava ovaj neujednačen – na širokim kronološkim koordinatama rastegnut – pregled umjetnika podrijetlom iz Slavonije kojih su djela zastupljena u Zbirci Hanžeković. Umjetnik je na ovoj izložbi zastupljen sa slikom koja izlazi izvan one likovne matrice po kojoj je njegovo djelo postalo opće prepoznatljivo – izostavljen je središnji ikonografski motiv njegova slikarstva: ljudski lik (lik žene). 

 

Radovanićeva slika pripada seriji u kojoj je apstraktni i materični, enformeloidni background njegovih kompozicija, umjesto figure, osnažen – organičkom lirikom arabeske – jednako tako nefiguralnim, u prednjem planu istaknutim “tašističkim” motivom. Poetikom slikarstva bliskoga filozofiji egzistencijalizma, Radovanić se referira na suvremenu egzistencijalnu krizu i društvenu zbilju."

 

 

 

Razgovor: Hrvatski Fokus, Miroslav Pelikan - Zdenko Radovanić

 

Gospodine Radovanić, moram priznati da ste Vi pomalo neobičan hrvatski suvremeni umjetnik, Naime, izlažete isključivo vani, od SAD, preko Kine i Rusije, sve do Europe. Što umjetnik dobiva izlaganjem vani, općenito kakva su Vaša iskustva?

Da, dobro ste ustanovili moju neobičnost. Nisam slikar sustava koji se blamira neovisnošću, a koji, s druge strane podvlači crtu prema marginalcima.

Dualistička konfrontacija individuuma sa jedne strane i nepotizam sa druge strane. Reagirao sam, sa svojim komentarima i na slavonskom istoku i zagrebačkom zapadu. Zadovoljstvo je poznavati jezik slikarstva i govora pa sam tako prepoznat izvan hrvatske provincije. Hrvatska, kao naselje od nekoliko miliona stanovnika ne može i ne želi stvoriti neovisnu scenu kritičara i povjesničara. Nemoguća misija skrivanja, s obzirom da i ja kao 45.godišnjak poznajem osnove google-a i vidim koja nekolicina se postavlja u prve redove. Nećemo ih žrtvovati kao predstražu  jer znamo da bi njihovo meso bilo balzamirano nakon što ostale umjetnike pregaze konvencije i pravila hijerarhije.

Neka mi zabrane i onesposobe me moždanim udarom ako nisam dostojan biti slikarom iz Hrvatske. Lijek u tubi je svejedno udaljen „dva centimetra“ na globusu.

 

Kontakt

akad.sl. Zdenko Radovanić, mag.sl.
Duga 130, Ivanovac
31215

   

 
email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.